2 Mart 2016 Çarşamba

HAŞHAŞLI PANCAKE




Uzun zaman oldu sizlerle bir şeyler  paylaşmayalı. Zamansızlıktan değişik lezzetler hazırlayıp sizlerle paylaşamıyorken bir pazar sabahı aşka geldim ve bu güzel Haşhaşlı Pancakeleri hazırladım. Aslında yola çıkarken pancake olarak başlamıştım. Ancak aklıma evde bulunan haşhaş ezmesi gelince bir anda fikir değiştirmiş oldum. Pancakeleri  nefis turunç  reçeliyle taçlandırdım. Turunç Reçelini kendim yapmadım bir tanıdığım bu ev reçellerini satıyor. İlgilenirseniz bağlantı kurarız. Artık geleyim tarife

Malzemeler
1 su bardağı süt
1 yumurta
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı haşhaş ezmesi
3 yemek kaşığı toz şeker (şeker oranı sizin zevkinize göre değiştirilebilir)
1 fiske tuz

Tüm malzemeyi derin bir kaba aktarın ve çırpın. Kızgın tavaya fındık büyüklüğünde tereyağ ilaave edip kepçe yada yemek kaşığı ile hamuru tavaya dökünüz. Üst yüzeyi göz göz olana kadar pişiriniz. Alt kısmı pişince diğer tarafını çeviriniz. İstediğiniz herhangi bir  reçel, marmelat, nutella ile tüketiniz.

Afiyet Olsun




Hiç yorum yok: